Cafe Husky PL Strona Główna Cafe Husky PL
Forum posiadaczy, miłośników i fanów motocykli spod znaku Husqvarny

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Zatarcie husqvarny TE 350 po wymianie oleju
Autor Wiadomość
ktm125

Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 23
Wysłany: 2011-03-14, 21:52   Zatarcie husqvarny TE 350 po wymianie oleju

Tak jak w temacie po wymianie oleju okazało sie że motor zaczą dymić coraz bardziej. Po rozebraniu silnika okazało sie że tłok sie prztrarł i pierścień olejowy zapiekło. Nasuwa sie pytanie dlaczego tak się stało??? Jesli ktoś coś może poradzić proszę o pomoc.
 
 
Tomekk 


Motocykl: TE 300 2013
Wiek: 28
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 881
Skąd: Olsztyn/Warszawa
Wysłany: 2011-03-15, 14:47   

po prostu zużycie eksploatacyjne lub przegrzałeś ją kiedyś i tyle ;-)
 
 
 
m@r0m$ 

Motocykl: WR 125 '00
Wiek: 26
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 124
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-15, 18:10   

Jeśli wlałeś dobry olej (przeznaczenie, lepkość, klasa) i w odpowiedniej ilości to tak jak powyżej kolega pisał.
 
 
ktm125

Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 23
Wysłany: 2011-03-15, 20:29   

Ja ją dopiero kupiłem!! Do wymiany oleju wszystko grało. Olej wymieniłem na taki jak polecił poprzedni właściciel. Trochę nie rozumiem systemu smarowania w tym silniku!
 
 
czarnysm610 


Motocykl: Husqvarna TE610 SM
Wiek: 31
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 60
Skąd: Mława
Wysłany: 2011-03-15, 22:15   

prawdopodobnie sprzedawca wiedzial o wadzie silnika, wlal jakiegos doktora do oleju czy cos zeby na sprzedanie po chodzilo moto i tyle, miałem identyczna sytuacje- moto swierzo kupione po wymianie oleju zrobilem 80 km i korba padła.
 
 
m@r0m$ 

Motocykl: WR 125 '00
Wiek: 26
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 124
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-03-16, 00:08   

Albo nalał specjalnie gęstego mineralnego oleju np. 20W50 żeby wyciszyć silnik. Często pod sprzedaż nieuczciwi ludzie tak robią. Jak to nie pomoże to jeszcze wleją 2 doktory (żeby jeszcze zagęścić) i byle dojechał do żyda. Dopiero po zmianie oleju (na taki jaki ma być) wychodzi na jaw w jakim faktycznie stanie jest silnik.
 
 
Przemas 

Motocykl: Husqvarna SM125 09r.
Wiek: 28
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 136
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-03-16, 08:33   

Jak padł tylko tłok a gładź jest ok to zakładaj nowy tłok i śmigaj. Jeżeli są małe uszkodzenia daj nicasil do honowania i wtedy już będzie ok.
 
 
 
sabek_d 

Motocykl: Husqvarna SM570R
Wiek: 39
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Przemyśl/Polska
Wysłany: 2011-03-18, 08:59   

Prawdopodobnie nie wyczyściłeś sitek z prawej strony silnika przed zębatką, od tych sitek(filtra) idzie przewód olejowy dający natrysk na korbę/cylinder wiec jeżeli się zatkał to masz po tłoku i korbie :-( , ewentualnie zawór reed juz był stary i nie pompował oleju lub miałeś nieszczelności w silniku/karterze tam gdzie masz olej i po prostu pompa oleju nie działała jak widzisz opcji jest wiele plus nieuczciwy sprzedawca
 
 
ktm125

Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 23
Wysłany: 2011-03-18, 20:16   

Właśnie sitko wyczyściłem!! a ten zawór to gdzie jest i do czego on służy??
 
 
sabek_d 

Motocykl: Husqvarna SM570R
Wiek: 39
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Przemyśl/Polska
Wysłany: 2011-03-19, 20:33   

Zawór ten jest za koszem sprzęgłowym i działa on jak zastawka w sercu gdy tłok idzie do góry otwiera się i olej jest wsysany gdy idzie w dól zawór się zamyka a olej jest wypychany pod ciśnieniem przez kanały do miejsc w których powinien się znaleźć

reed.jpg
Plik ściągnięto 303 raz(y) 108,24 KB

 
 
ktm125

Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 23
Wysłany: 2011-03-20, 08:26   

A ten wężyk co po drugiej stronie jest to jakie ma zadanie?? Ciekawe jest to ze ona sie przytarła ale pozniej chodziła co prawda dymiła jak 2t ale jezdziłem jeszcze trochę.
 
 
sabek_d 

Motocykl: Husqvarna SM570R
Wiek: 39
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Przemyśl/Polska
Wysłany: 2011-03-20, 20:55   

ktm125 napisał/a:
A ten wężyk co po drugiej stronie jest to jakie ma zadanie?? Ciekawe jest to ze ona sie przytarła ale pozniej chodziła co prawda dymiła jak 2t ale jezdziłem jeszcze trochę.

dwa posty wyżej
od tych sitek(filtra) idzie przewód olejowy dający natrysk na korbę/cylinder
 
 
ktm125

Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 23
Wysłany: 2011-03-20, 22:25   

Ok ale w związku z tym ten zawór inna funkcje pełni bo poco przez niego miałby olej być zasysany jak jest wężyk??? A poza tym to mi wyglada na blaszki przekręcone do obudowy silnika które działają w drugą strone jak tłok idzie w górę to sie zamykaja i olej rurką jest zasysany a jak idzie w dół się otwiera żeby rurką się nie cofał. Ja tak to rozumiem
 
 
sabek_d 

Motocykl: Husqvarna SM570R
Wiek: 39
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 10
Skąd: Przemyśl/Polska
Wysłany: 2011-03-21, 20:37   

jeżeli tak mówisz to gdzie masz pompę oleju?? i tu właśnie potrzebny jest ten zawór który spełnia role pompy oleju po krotce wszystko musi być sprawne i szczelne aby to działało
 
 
ktm125

Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 23
Wysłany: 2011-03-22, 22:11   

Tak jak napisałeś tłok idzie do góry i olej jest zasysany ale tą rurką. Zawór jest od strony sprzęgła więc jak tłok idzie w górę niema prawa się otwierać bo jak??? Wytłumaczysz mi to??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 13