Cafe Husky PL Strona Główna Cafe Husky PL
Forum posiadaczy, miłośników i fanów motocykli spod znaku Husqvarny

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
TE 450 - gaśnie po zagrzaniu
Autor Wiadomość
insmk 

Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 6
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2016-10-23, 01:39   TE 450 - gaśnie po zagrzaniu

Witam,
po ok. 40 minutach jazdy motor nagle zgasł (miało to miejsce przy konkretnym odkręceniu manetki). Ze strachu szybko wcisnąłem sprzęgło i wyłączyłem zapłon. Praktycznie od razu bez problemu odpaliłem motocykl i pojechałem dalej. Po jakiś 10 min spokojnej jazdy identyczna sytuacja. Kolejna już po 3-5 minutach. Przy tym wszystkim zauważyłem że zagotował się płyn w chłodnicy. O dziwno nawet nie włączył się wentylator. Jak myślicie co może być przyczyną takiej sytuacji? Jest to zwykłe przegrzanie silnika, czy może puchnący tłok? Może coś innego?

- świeca: nowa, wymieniana klika dni wcześniej
- paliwo: zbiornik zalany do pełna
- zawory: luzy w górnym przedziale normy (sprawdzane klika dni temu)
 
 
Kondzio118 

Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 50
Skąd: opole
Wysłany: 2016-10-23, 09:34   

Bez rozebrania ciężko stwierdzić.
Może pompa wody już nie wyrabia, może pompa oleju.
Trzeba otworzyć silnik i sprawdzić każdy element.
 
 
Rybson 


Motocykl: TE 410
Wiek: 27
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 102
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2016-10-23, 09:39   

Podobną sytuacje miałem przy uszkodzonym cewkomodule z tą różnicą ,że płyn się nie gotował :/
 
 
HVA tom 


Motocykl: Husqvarna, Yamaha TRX 850
Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 524
Skąd: PL i EU
Wysłany: 2016-10-23, 15:29   

tez bym powiedzial ze najpierw sprawdzic trzeba pompe wody czy wirnik sie niepoluzowal, przez przegrzanie dochodzi do tego tez to ze uszczelka pod glowica moze byc nieszczelna , i od czasu do czasu podczas pracy silnika wpadnie kropelka wody do komory spalania , co daje zanik iskry , olej sprawdzales jaki ma kolor ?
_________________
Husqvarna Motocyklar AB Ödeshög Sweden The Legend goes on :) !
 
 
insmk 

Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 6
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2016-10-23, 22:53   

olej ma kolor zbliżony do koloru brązowego-czarnego. Można uznać że kwalifikuje się już do wymiany.

W jaki sposób sprawdzić pompę, trzeba ją rozkręcić czy jest na to jakiś inny sposób?
 
 
Wojtek 


Motocykl: TE310R 13', XT660R 06'
Pomógł: 4 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 1945
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 2016-10-24, 00:50   

Nie podałeś rocznika, ale obstawiam że już na wtrysku, bo piszesz o wentylatorze ;-)

Jak tak to moim zdaniem wyciągnij pompę paliwa i sprawdż tam wtyczki, ale wcześniej sprawdż dobrze bezpieczniki i styki we wtyczkach czy dobrze kontaktują.
450TE trudno zagotować nawet bez wiatraka a do 2006 go nie miały ;-)
_________________
"Gdy człowiek przestaje marzyć umiera" R.Ridel.........Pozdrawiam Wojtek
 
 
HVA tom 


Motocykl: Husqvarna, Yamaha TRX 850
Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 524
Skąd: PL i EU
Wysłany: 2016-10-24, 06:07   

sciagnij sobie katalog czesci , na obrazkach widac gdzie jest pompa wody , pompa paliwa narazie niech sobie jest na miejscu , znajdz najpierw przyczyne przegrzewania , jezeli w oleju jest tez taka biala masa to oznacza to ze plyn chlodniczy sie przedostaje do silnika , niemasz jakiegos znajomego mechanika ? niech on to sprawdzi.

katalog czesci
http://www.hvapieces.com/content/6-devis

ksiazka napraw

http://husqvarnaoutlet.com/repair_manuals
_________________
Husqvarna Motocyklar AB Ödeshög Sweden The Legend goes on :) !
 
 
Razzr294 


Motocykl: KTM EXC 300 2007r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 1131
Skąd: chwilowo ok. wawy
Wysłany: 2016-10-24, 12:39   

Nieskromnie wspomnę że miałem przypadek kiedy huska ni stąd ni zowąd zagotowała się, podkręciłem pokrywę pompy wody i okazało się że śrubka mocująca odkręciła się, zakręciłem to na klej do gwintów i od tamtej pory spokój:)
_________________
Husqvarna tak ale tylko po 2014r.
 
 
 
insmk 

Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 6
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2016-10-25, 15:32   

Dzięki chłopski za rady.
Problem wentylatora wyeliminowałem - okazało się ze nie stykały kostki.
Pompa wody - zauważyłem że się poci na uszczelce przy jednej śrubie.
Chłodnica - po zdjęciu baku przy nagrzanym moto zauważyłem nieszczelność w chłodnicy. Zaraz pod korkiem, na łączeniu aż szły bańki jak wrzało.

Jutro daję chłodnicę do spawania. Jeśli to nie pomoże to zabieram się za pompę wody.

Gdyby okazało się że chłodnica jest do wymiany, to czy macie namiary na jakiś tani zamiennik?
 
 
HVA tom 


Motocykl: Husqvarna, Yamaha TRX 850
Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 524
Skąd: PL i EU
Wysłany: 2016-10-25, 18:29   

sa firmy które Ci stara chlodnice zregeneruja , po - googluj troche w necie ;-)
_________________
Husqvarna Motocyklar AB Ödeshög Sweden The Legend goes on :) !
 
 
Razzr294 


Motocykl: KTM EXC 300 2007r.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 1131
Skąd: chwilowo ok. wawy
Wysłany: 2016-10-25, 20:23   

Jak się gotuje to nie szukałbym problemu w szczelności (która oczywiście i tak jest ważna) tylko w obiegu. Raz miałem tak że przycisnąłem bakiem wężyk przelewu między dwiema chłodnicami i moto działało tylko na jednej praktycznie. Jeśli chodzi o chłodnicę to pierwszy lepszy Sebix Ci to naprawi, tym bardziej jak defekt jest na łączeniu i na wierzchu:)
_________________
Husqvarna tak ale tylko po 2014r.
 
 
 
insmk 

Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 6
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-03-17, 22:26   

Witam, po zimowej przerwie odświeżam temat gaśnięcia motocykla. Dodam że wyeliminowałem problemy z zagrzaniem: uszczelniłem chłodnicę, wymieniłem przewody do chłodnic i odpowietrzyłem układ. Pompę wody sprawdziłem, działa bez zarzutu. Huska się już nie gotuje ale problem gaśnięcia pozostał.
Wygląda to tak że po 40-60min jazdy w motocyklu zaczynają skakać obroty, szarpie i w końcu gaśnie silnik. Odczekam chwilę, pojeżdżę jeszcze chwilę i znowu gaśnie. Zazwyczaj po 2-3 zgaśnięciu mam problem z odpaleniem. Panowie, macie jakieś pomysły w czym może tkwić problem?
 
 
Rybson 


Motocykl: TE 410
Wiek: 27
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 102
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2017-03-18, 15:48   

Ja tam dalej twardo obstawiam elektrykę :)
 
 
paw 

Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 204
Skąd: malopolska
Wysłany: 2017-03-18, 19:19   

Na początek porządnie wyczyść gaźnik i wyreguluj. Jak nie pomoże to do sprawdzenia/wymiany cewka, kabel WN i fajka. Sprawdź stator chociaż wątpię, że to jego wina.
 
 
insmk 

Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 6
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-03-22, 14:46   

To jest rocznik 2009 czyli na wtrysku. Cewka, kabel WN i fajka wymienione - problem został. Czy to może być wina pompy paliwa? W pewnym momencie jak już szarpie i gaśnie to zapala się kontrolka rezerwy paliwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10