Cafe Husky PL Strona Główna Cafe Husky PL
Forum posiadaczy, miłośników i fanów motocykli spod znaku Husqvarny

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
iBeat, kabel do diagnostyki ? / Czy ktoś posiada ?
Autor Wiadomość
AnubisXRV 


Motocykl: TE 510 / 2008 , XRV 750 / 1991, XG 250 / 2005
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 12
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-05-19, 10:39   iBeat, kabel do diagnostyki ? / Czy ktoś posiada ?

Witajcie.

Poszukuję osoby, która mogłaby pomóc w diagnostyce motocykla. Ew. poszukuję osoby, która jest w stanie zmienić mapy zapłonu oraz ustawić odpowiednie wartości w ECU. Zresetować TPS etc. Sprawa tyczy się TE 510 z modułem TE 630. Motocykl odpalił po przeszczepie aczkolwiek po minucie strzelił w wydech i zgasł. Później już nie zagadał.

Pozdrawiam.

A
 
 
HTR 


Motocykl: SixDays '15 mocno używany ;-)
Wiek: 40
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 1150
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-05-19, 14:37   

Zadzwoń do BOOSTER'a (501 362 345). Mieszczą się w Katowicach, koło kopalni Wujek. Z tego co pamiętam maja jakieś diwajsy do diagnozowania HVA.
Jak coś to pisz na PW, jak mogę to pomogę.
 
 
AnubisXRV 


Motocykl: TE 510 / 2008 , XRV 750 / 1991, XG 250 / 2005
Wiek: 33
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 12
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-05-20, 09:08   

Dzięki wielkie HTR.

Jeszcze dziś się z nimi skontaktuję.

Pozdrawiam.
 
 
hash 


Motocykl: TE250 '11
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 54
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-12, 22:43   

Odświeżam temat. Trochę się zdziwiłem, że po wpisaniu iBeat w szukajkę wyskoczył mi jeden wątek... Na zachodnich forach ludzie się rozpisują o ustawianiu Ecu, resetowaniu TPS itp.
Na prawdę nikt nie ma tego kabelka i softu u siebie? wszyscy jeżdżą do aso?

A może ktoś jednak coś się bawił i ma doświadczenia jak zdobyć/zrobić sobie taki kabelek?

Tak czy inaczej spróbuję sobie takie cudo skonstruować...
_________________
----
hash
 
 
Wojtek 


Motocykl: TE310R 13', XT660R 06'
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 1940
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 2016-02-12, 23:57   

Jak masz pojęcie to zrób opisz a inni skorzystają. ;-)
Dostęp do ECU jest nieoceniony mam tak w XT więc diagnostyka w kilka minut :-/

W XT założyłem PCIII plus kilka zmian mechanicznych- sam ustawiałem mapy wtrysku, ale prawdziwy efekt miałem dopiero po hamowni +10%mocy i +15% momentu, ale najważniejsze było to, że pełny moment miałem już od niecałych 2tyś obr/min - jak czołg :-/
Po przejechaniu razem tej samej trasy 6tyś km z dwoma fabrycznymi XT , spalanie wzrosło o 0,2l na 100km, więc praktycznie 5%.
Testowaliśmy porównawczo moto obok moto -lepsze przyspieszenie i większa elastyczność silnika, co w XT660 jest nieocenione :-)

Z chęcią pomogę, więc działaj ;-)
_________________
"Gdy człowiek przestaje marzyć umiera" R.Ridel.........Pozdrawiam Wojtek
 
 
hash 


Motocykl: TE250 '11
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 54
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2016-02-13, 12:52   

challenge accepted
:mrgreen:

[ Dodano: 2016-02-22, 00:17 ]
Środek nocy, ale muszę się pochwalić - misja wykonana - moto gada z kompem przez USB - fajne uczucie :)

Jak są chętni, to postaram się popełnić mały tutorial...
_________________
----
hash
 
 
Wojtek 


Motocykl: TE310R 13', XT660R 06'
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 1940
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 2016-02-22, 22:09   

W czym pomóc :?:
_________________
"Gdy człowiek przestaje marzyć umiera" R.Ridel.........Pozdrawiam Wojtek
 
 
hash 


Motocykl: TE250 '11
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 54
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-23, 15:39   

skoro pytasz...

do zabawy iBeat'em skłoniła mnie nierówna praca silnika na wolnych obrotach, oraz ogólna nerwowość moto przy niskich obrotach. Również dość częste gaśnięcie przy niskich. Wiem, że tutaj rolę grają też przyzwyczajenia z DRZ, gdzie elastyczność biegów była dużo większa, ale wydaje mi się, że Huska nie chodzi idealnie w tym zakresie.

Podążyłem trochę temat i wyszło mi, że pomóc może reset TPS. Czytam różne historie na ten temat, ale chyba wygrywa ta, że trzeba po prostu przy rozgrzanym moto, wcisnąć w ibeat guziczek SET. Część osób pisze o konieczności ponownego ustawienia śrubki mechanicznego oporu gazu, ale tu nie jestem pewien czy trzeba to ruszać.

Ktoś ma jakieś praktyczne info w temacie?

Drugie pytanie - co oznacza liczba godzin pracy odczytana przez iBeat z ECU? czy to są motogodziny, czy godziny zegarowe? W dokumentacji nie znalazłem... U mnie jest to 53 godziny, ale ECU jest młodsze od moto, więc nie wiem...
_________________
----
hash
 
 
Wojtek 


Motocykl: TE310R 13', XT660R 06'
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 1940
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 2016-02-23, 16:35   

hash napisał/a:
skoro pytasz...

do zabawy iBeat'em skłoniła mnie nierówna praca silnika na wolnych obrotach, oraz ogólna nerwowość moto przy niskich obrotach. Również dość częste gaśnięcie przy niskich. Wiem, że tutaj rolę grają też przyzwyczajenia z DRZ, gdzie elastyczność biegów była dużo większa, ale wydaje mi się, że Huska nie chodzi idealnie w tym zakresie.

Podążyłem trochę temat i wyszło mi, że pomóc może reset TPS. Czytam różne historie na ten temat, ale chyba wygrywa ta, że trzeba po prostu przy rozgrzanym moto, wcisnąć w ibeat guziczek SET. Część osób pisze o konieczności ponownego ustawienia śrubki mechanicznego oporu gazu, ale tu nie jestem pewien czy trzeba to ruszać.

Ktoś ma jakieś praktyczne info w temacie?

Drugie pytanie - co oznacza liczba godzin pracy odczytana przez iBeat z ECU? czy to są motogodziny, czy godziny zegarowe? W dokumentacji nie znalazłem... U mnie jest to 53 godziny, ale ECU jest młodsze od moto, więc nie wiem...

To po kolei ;-)
TPS tu odniosę się do doświadczeń Yamahy- to potencjometr i nic tam się nie resetuje.
W trybie diagnostycznym sprawdzam tylko czy schodzi do momentu /parametru, który komputer odczytuje za wolne obroty i czy obracając manetkę/przepustnicę płynnie podnosi wskazania do max.
Jeżeli nie schodzi do poziomu wolnych obr a śrubką wolnych obniżyć już nie można, bo silnik gaśnie to luzujesz TPS i przestawiasz w odpowiednie położenie.
Brak płynności, nierównomierne wskazania-wymiana.
U ciebie może właśnie być żle ustawiony TPS na wolnych.
Jeszcze pytanie, co rozumiesz pod hasłem nerwowość na wolnych i gaśnięcie??? To podczas jazdy na wolnych obrotach czy postoju. :?:

Mth to raczej jak leci/zegarowe w niektórych liczyło powyżej pewnych obrotów- łatwo sprawdzić-odpal i niech pochodzi tylko na wolnych- jak MTH rosną to zegarowe.
_________________
"Gdy człowiek przestaje marzyć umiera" R.Ridel.........Pozdrawiam Wojtek
 
 
hash 


Motocykl: TE250 '11
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 54
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-02-24, 08:56   

Nie chce się mądrzyć, bo w temacie jestem laikiem, ale wydaje mi się, że w przypadku mojego modelu sprawa z tps ma się nieco inaczej. TPS'a się nie ustawia mechanicznie, tylko właśnie za pomocą iBeat. Odpowiednia funkcja w programie pozwala na odczytanie napięcia w położeniu "zerowym" manetki i zapisaniu go w ecu.

Co nieco do poczytania w tym wątku: http://www.thumpertalk.co...tuning-w-ibeat/

U mnie te wartości są faktycznie bardzo rozbieżne, bo w ecu jest 1000, a odczyt wskazuje jak dobrze pamiętam ok. 870.

Powyższe wydaje się jasne, nie mam natomiast jasności, czy przy tej procedurze powinno się kombinować równocześnie śrubką regulacji wolnych obrotów i śrubka "hard stop" - blokująca dolne położenie przepustnicy. Ale nic to, popróbuję w weekend różnych ustawień w praktyce.
_________________
----
hash
 
 
Wojtek 


Motocykl: TE310R 13', XT660R 06'
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 1940
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 2016-02-27, 02:56   

hash napisał/a:
Nie chce się mądrzyć, bo w temacie jestem laikiem, ale wydaje mi się, że w przypadku mojego modelu sprawa z tps ma się nieco inaczej. TPS'a się nie ustawia mechanicznie, tylko właśnie za pomocą iBeat. Odpowiednia funkcja w programie pozwala na odczytanie napięcia w położeniu "zerowym" manetki i zapisaniu go w ecu.

Co nieco do poczytania w tym wątku: http://www.thumpertalk.co...tuning-w-ibeat/

U mnie te wartości są faktycznie bardzo rozbieżne, bo w ecu jest 1000, a odczyt wskazuje jak dobrze pamiętam ok. 870.

Powyższe wydaje się jasne, nie mam natomiast jasności, czy przy tej procedurze powinno się kombinować równocześnie śrubką regulacji wolnych obrotów i śrubka "hard stop" - blokująca dolne położenie przepustnicy. Ale nic to, popróbuję w weekend różnych ustawień w praktyce.

Od dolnego położenie przepustnicy bym nie ruszał, bo tam musi istnieć pewna szpara.
Ta drugą albo będą za duże obroty albo za małe- do tego jest a nie do ustawiania tps
To TPS ma wiedzieć w jakim położeniu jest przepustnica a nie ustawiać przepustnicę do TPS- to byłoby bez sensu.

Po poluzowaniu śrubki nie można ciut obrócić TPS-a wokół swojej osi tak z 1mm?
W mojej 310 mam pewien zakres do regulacji, więc nie rozumiem.
Była zmiana wtryskiwacza może masz inny model-wrzuć fotkę.
iii
Jeszcze raz pytanie, co rozumiesz pod hasłem nerwowość na wolnych i gaśnięcie??? To podczas jazdy na wolnych obrotach czy postoju. :?:

I opisz jak to wszystko podłączasz, czym jakim kablem?, gdzie w moto-wtyczka diag? i do czego-do laptopa? Jakiś program?
_________________
"Gdy człowiek przestaje marzyć umiera" R.Ridel.........Pozdrawiam Wojtek
 
 
mateomix99 

Motocykl: Husqbarna SM 125 2007
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 40
Skąd: Malopolska
Wysłany: 2016-03-11, 23:09   

hash napisał/a:
challenge accepted
:mrgreen:

[ Dodano: 2016-02-22, 00:17 ]
Środek nocy, ale muszę się pochwalić - misja wykonana - moto gada z kompem przez USB - fajne uczucie :)

Jak są chętni, to postaram się popełnić mały tutorial...


Byłbym bardzo chętny na tutorial, albo info jak zdiagnozować swoje ECU, bo nie wiem czy nie jest padniete.
 
 
hash 


Motocykl: TE250 '11
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 54
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-22, 18:22   Jak samemu zrobić interfejs diagnostyczny do iBeat

Wreszcie zebrałem się aby stworzyć obiecany tutorial.

Słowem wstępu:
Nie wiem jak w innych, ale w modelach Husqvarny z wtryskiem Mikuni występuje interfejs diagnostyczny. Mikuni stworzyło również oprogramowanie, dzięki któremu możemy odczytać parametry pracy silnika, oraz modyfikować niektóre ustawienia.
Interfejsem takim posługują się autoryzowane serwisy. Można też samemu nabyć oprogramowanie, kabel i przejściówki - sprzedaje go np.: ta strona:http://semcodesigns.com/Products.html.
Jak widzicie cena jak na polskie warunki zabija...

Poniżej opiszę jak wykonać rzeczony interfejs we własnym zakresie. Mnie on kosztował 40 zł brutto, a można i taniej :)

Miejsce podłączenia komputera, to kostka umieszczona za owiewką przedniej lampy:

Sama kostka po zdjęciu zaślepki wygląda tak:


Jedynym niezbędnym elementem, który zapewne będziecie musieli kupić, jest interfejs diagnostyczny OBD2 (VAG KKL OBD2). Zapewne jest tego sporo - nie do końca wiem które oznaczenie jest obowiązkowe - ja zakupiłem konkretnie ten (koszt ok. 30 zł): VAG-KKL-OBD2-OBDII-USB. Interfejs z tej aukcji przychodzi ze sterownikami, które będą potrzebne do instalacji w windows.

Drugi element, który kupiłem to wtyk męski pasujący do żeńskiego wtyku w motocyklu z drugiego zdjęcia (koszt 10zł): Wtyk męski ECONSEAL 6 PIN

Do kompletu można jeszcze zakupić wtyk pasujący do interfejsu VAG, np. taki: Wtyk żeński OBD2 VAG

Bez tych dwóch ostatnich można się obyć sztukując kabelki i piny, ale mając te wtyki jest wygodniej i bezpieczniej, a kabel będzie na pewno bardziej trwały.

Cała operacja polega na połączeniu odpowiednich trzech pinów wtyku OBD2 z wtyczką w moto. Robimy to wg następującego schematu:
Zakładając, że piny numerujemy tak:


Ja do połączenia użyłem rozciętej wiązki ze starego zasilacza komputerowego.
Gotowy kabel w moim wykonaniu wygląda tak:



To wszystko jeśli chodzi o kabel. Po zainstalowaniu sterowników podłączamy kabelek do USB i do motocykla, przekręcamy zapłon, włączamy iBeat i zaglądamy do wnętrza naszego ECU :)


Kilka wskazówek:
- uwaga na kill-switch - połączenie działa przy włączonym zapłonie i wyciśniętym killswichu
- iBeat jest płatny i licencjonowany. Nie namawiam do piracenia, ale zdradzę, że można go znaleźć w sieci do pobrania w kilka minut.
- z tego co czytałem iBeat działa tylko na Windows 32 bit - jak macie x64 to trzeba sobie radzić wirtualką
- po zainstalowani sterowników trzeba sprawdzić na którym porcie COM jest interfejs. Dla wygody można go zmienić na COM1 jeśli jest wolny. Wybrany port trzeba ustawić w iBeat.

Będę wdzięczny za info jeśli ktoś skorzysta :)
_________________
----
hash
 
 
Wojtek 


Motocykl: TE310R 13', XT660R 06'
Pomógł: 3 razy
Wiek: 54
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 1940
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 2016-03-22, 21:17   Re: Jak samemu zrobić interfejs diagnostyczny do iBeat

Trochę się napracowałeś- szacun ;-)

No niestety 2013 ma inne ECU i inny wtryskiwacz -KEIHIN

ECU
TE/TXC 250/310 rok 2011- nr 8000 H3411 a jest ich 4 typy po dwa modele na Europę/Jap/Austr i dwa na USA
TC 2011 -nr8000 H3268

TE/TXC 250/310 rok 2013- nr 8538826 a jest ich już 7 po dwa typy na Europę i Australię jeden na USA/CAN/CAL a dwa nieprzypisane
TC 250 2013 ma inny i tylk dwa typy Europa i USA
Przy okazji się wyjaśniła sprawa map- zapewne jednak inne ECU, bo skoro do każdego modelu inne to i inne ECU musi mieć dwie różne mapy. Jak je rozróżnić jeszcze nie doszedłem :-/

Mam też inną wtyczkę - tylko cztery piny ale trzy kable to chyba tyle ile u ciebie?
-czerwono/pomarańcz ZASILANIE + idzie do ECU PIN1 a po drodze się rozdziela na wtryskiwacz, sondę lambda i bezpiecznik z którego jest zasilany ( ja z niego biorę zasilanie do rollboka)
-niebieski MASA
-różowy bezpośrednio do ECU pin10 to pewnie ten diagnostyczny

Nie wyczytałeś czy ten interfejs pasuje też do KEIHIN?
_________________
"Gdy człowiek przestaje marzyć umiera" R.Ridel.........Pozdrawiam Wojtek
 
 
hash 


Motocykl: TE250 '11
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 54
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-22, 23:37   

Do nowszych modeli husqvarna wyprodukowała soft o mało oryginalnej nazwie "HUSQVARNA SERVICE TOOL" w skrócie HST. Jest dostępny jako KIT part no. 8000 H3898 cena ok 700$.
link

HST współpracuje zarówno z KEIHINEM jak i MIKUNI.

Zapewne da się na bazie proponowanego przeze mnie interfejsu zrobić kabelek, ale softu nie wygooglałem (nazwa nie ułatwia zadania).
_________________
----
hash
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 9